سفارش تبلیغ
صبا ویژن

91/11/5
12:0 صبح

مصاحبه با روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 4 بهمن 1391 درباره دلایل افت

بدست هادی جمالیان در دسته

متن کامل مصاحبه

تحلیل خود را بلندمدت‌تر کنید

در همین حال، معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان (هلدینگ گروه مالی پاسارگاد) در گفت‌و‌گو با خبرنگار دنیای اقتصاد در تحلیل خود از وضعیت بازار سرمایه طی روزهای گذشته، اظهار کرد: معمولا در تحلیل حرکت‌های بازار، تحلیل روندها با افق چند هفته منطقی‌تر از پیگیری اتفاقات یک روزه است. اما در مجموع آنچه در شکل‌گیری وضعیت هیجانی روزگذشته نقش داشت را می‌توان در دو دسته کلی عوامل خارج از بازار و عوامل درون بازار تقسیم کرد که هر یک طی چند روز بازار را تحت تاثیر قرار داده بودند.

هادی جمالیان ادامه داد: از عوامل خارج از بازار یکی را شاید بتوان به عدم حصول نتیجه روشن در مذاکرات نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مقامات کشورمان و موکول شدن نتایج نهایی به برگزاری دور بعدی مذاکرات در اواخر بهمن‌ماه نسبت داد. به هر حال بازار نتایج مذاکرات گروه‌های کارشناسی دو طرف را به عنوان ورودی‌های مذاکرات در سطوح بالاتر لحاظ می‌کند.

جمالیان عامل دیگر که به نوعی مدت‌ها است تاثیرات مثبت و منفی گوناگونی بر بخش‌های مختلف بازار داشته است را مساله تحریم‌ها عنوان کرد که در لایه‌های گوناگون با ضرایب مختلف قابلیت تحلیل دارد.

وی ادامه داد: اما شاید بتوان بخشی از نگرانی بازار را به نوعی به نزدیک شدن به اعمال دورهای جدید تحریم‌هایی علیه کشورمان مرتبط دانست که زمزمه‌های اعمال آن در اوایل فوریه به گوش می‌رسد.

وی در تشریح عوامل برون زای دیگر به مساله چالش‌های اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد که با دامنه وسیع ابهام صفر تا صد درصدی روبه‌رو‌ است.

ادامه مطلب

91/4/19
12:0 صبح

سرمقاله دنیای اقتصاد مورخ 18 تیر 1391

بدست هادی جمالیان در دسته

افزایش تحلیل پذیری مهم تر از تزریق پول

هادی جمالیان*

این روزها شاهد تکاپوی مسوولان ارشد بازار سرمایه و دولت به منظور حمایت از بازار سرمایه هستیم.

پس از جلسه هفته گذشته شورای عالی اصل 44 قانون اساسی و تاکید رییس‌جمهور مبنی بر حمایت از بازار سرمایه و صیانت از دارایی‌های مردم، نشست‌های متعددی با حضور مسوولان بازار سرمایه و مقامات دولتی برگزار شد تا در شرایطی که بازار سرمایه کشور در سه ماه نخست امسال با بازدهی منفی روبه‌رو شده است، راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت فعلی اندیشیده شود.
افزایش سقف تسهیلات اعطایی بانک‌ها به شرکت‌های بورسی و فرابورسی، اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها به شرکت‌های وابسته خود‏ به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با هدف حمایت از بازار، پذیرش سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به عنوان وثیقه تسهیلات اعطایی بانک‌ها به خریداران سهام و افزایش 3 درصدی سقف نرخ سود اوراق مشارکت و صکوک بازار سرمایه در مقایسه با سایر ناشرین از مهم‌ترین راهکارهای پیشنهادی کار گروه مشترکی است که با هدف حمایت از بازار سرمایه تشکیل شده است.
با نگاهی اجمالی به کل تصمیمات فوق می‌توان دریافت که نگاه غالب در کارگروه مورد اشاره عبارت است از تلاش به منظور تزریق منابع جدید برای خرید سهام. سطحی‌ترین و آسان‌ترین راهکار ممکن که البته به شرط اجرایی شدن و عبور از تنگناهای اداری و قانونی موجود می‌تواند فراتر از آثار روانی آن به حرکتی مقطعی در بازار بینجامد.

ادامه مطلب

90/12/17
12:0 صبح

چکیده مقاله مشترک با جناب آ‍قای دکتر طالبی در همایش بانکداری اسل

بدست هادی جمالیان در دسته

چکیده مقالات بیست و یکمین همایش بانکداری اسلامی از جمله مقاله مشترک من با آقای دکتر محمد طالبی از اینجا قابل مشاهده است.

عنوان مقاله :

ریسک نوسان نرخ بهره در بانکداری متعارف و نوسان نر خ سود در بانکداری اسلامی

دکتر محمد طالبی - هادی جمالیان


88/3/6
3:21 عصر

ساز و آواز ، نگار و نگاشته

بدست هادی جمالیان در دسته هنر

همنشینی موسیقی و خوشنویسی برای آنانکه نوشته اند یا نواخته اند ، تداعی لحظه های نابی است که حس ناب ستایش زیبایی را در بر دارد. من اگر چه هیچگاه نه خوشنویس بوده ام و نه نوازنده ، اما همیشه از نماهنگ هایی که تصاویر خوشنویسی استادی بزرگ را با موسیقی سنتی ایران با آوای دف و نی یا تار و تنبور به هم می آمیزند لذت وافری برده ام. اما از این همنشینی فراتر گونه ای مشابهت بین ساز و آواز با آثار خوشنویسی است که آن را بیشتر می پسندم چرا که جلوه ای کوچک از هماهنگی بی بدیلی است که در این عالم در جریان است. ادامه مطلب...

88/1/28
6:0 عصر

عزا و عروسی سیمانی ها و تبلور یک رویکرد

بدست هادی جمالیان در دسته بازار سرمایه، اقتصاد ایران

چند روز پیش طی مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهور جشن خودکفایی صنعت سیمان همزمان با افتتاح کارخانه 4000 تنی سیمان کنگان بوشهر که از بزرگترین مجمتع های تولید سیمان کشور است ، برگزار شد. برای تاسیس این مجمتع رقمی بالغ بر 220 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است . به این ترتیب ظرفیت تولید سیمان در کشور به بیش از 64 میلیون تن در سال رسید و از تقاضای داخلی فراتر رفت و جشن خودکفایی برگزار شد.

همزمانی افتتاح کارخانه سیمان کنگان بوشهر با بازگشایی نماد سیمان صوفیان در بورس به نوبه خود پدیده جالبی بود. سیمان صوفیان با ظرفیتی مشابه سیمان کنگان بوشهر ادامه مطلب...